Onze plannen
Hoe volgen we leerlingen
Vanaf schooljaar 2025-2026 werken we volledig volgens een vernieuwde zorgcyclus, ontwikkeld onder leiding van de intern begeleiders. Het doel is meer eenheid en duidelijkheid in groepsplannen en zorgniveau 3, met een doorgaande lijn in aanbod en administratie. De resultaten worden vergeleken met landelijke gemiddelden en extra hulp wordt beschreven binnen de weekplanning.
Hoe leren wij leerlingen
Rekenen
De focus ligt op het vergroten van de inzet van Met Sprongen Vooruit, het afronden van het beleidsplan en het voeren van rekengesprekken met leerlingen uit verschillende jaargroepen.
Taal en lezen
We zetten extra in op leesplezier, leesmotivatie en het juiste boek bij het juiste kind. SchoolWise wordt opnieuw ingevoerd en het vrij lezen wordt klassikaal afgesloten. Leerkrachten ontvangen een leesboek voor hun groep om het leesklimaat te stimuleren.
Engels
We blijven werken met de methode Take it Easy totdat de vernieuwde versie verschijnt. Komend schooljaar evalueren we het Engelse onderwijs en leggen we nieuwe afspraken vast.
Coöperatief leren
We willen de doorgaande lijn van coöperatieve werkvormen door de hele school versterken, zodat duidelijk is welke vormen passen bij welke jaargroepen.
Executieve functies
De uitbreiding en verdieping in de bovenbouw zijn ingevoerd. De vernieuwde ik-cirkel en evaluatieformulieren helpen leerlingen doelen te stellen en hun gedrag te sturen.
Hoe vormen wij leerlingen
Burgerschap
Het burgerschapsplan bestaat uit een visiedocument en een werkdocument. We onderzoeken hoe dit aansluit bij onze ouders en omgeving. Burgerschap komt terug in activiteiten, Kanjerlessen, Trefwoord en wereldoriëntatie.
Professionalisering
Er is een nascholingsplan opgesteld voor team- en individuele scholing, goedgekeurd door de MR.
Bijzondere activiteiten
Activiteiten zijn te vinden in de jaarkalender, nieuwsbrief en hier op de website.
Rooster Swim2Play
| Datum | Tijd | Groep | Tijd | Groep | Tijd | Groep |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Dinsdag 6-1, 13-1, 20-1, 27-1 en 3-2 |
9.35-10.20 |
1A en 8A | 10.20-11.05 | 1B en 8B | 11.05-11.50 | 1C en 8Y |
| Donderdag 8-1, 15-1, 22-1, 29-1 en 5-2 |
9.35-10.20 |
2A en 7A | 10.20-11.05 | 2B en 7B | 11.05-11.50 | 3A en 6B |
| Donderdag 12-2, 19-2, 5-3, 12-3 en 19-3 | 9.35-10.20 | 4A en 6A | 10.20-11.05 | 4B en 5C | 11.05-11.50 | 3B en 5A |
| Donderdag 26-3, 2-4, 9-4, 16-4 en 23-4 | 9.35-10.20 | – | 10.20-11.05 | 7Y | 11.05-11.50 | 3C en 5B |
Rooster Weekopeningen
| Groep 7-8 | Groep 5-6 | Groep 3-4 | Groep 1-2 | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Datum | Groep | Datum | Groep | Datum | Groep | Datum | Groep |
| 24 sep | – | 1 okt | 7B | 15 okt | 4A | 22 okt | – |
| 12 nov | 7A | 19 nov | 6B | 21 jan | 5B | 28 jan | 2A |
| 26 nov | 8Y | 4 mrt | – | 11 mrt | 4B | 4 feb | 2B |
| 11 feb | 7Y | 25 mrt | 5A | 1 apr | 4C | 8 apr | 1C/2C |
| 18 mrt | 8B | 22 apr | 3e paasdag | 27 mei | 3A | 3 jun | 1A |
| 15 apr | 8A | 20 mei | 6A | 10 jun | 3B | 17 jun | 1B |
Meer weten? Lees dan het uitgebreide verhaal hier verder.