Klachtenregeling
Klachtenregeling
Op Het Kompas vinden we een open en respectvolle communicatie tussen ouders, leerlingen en leerkrachten erg belangrijk. Toch kan het gebeuren dat er iets misgaat. In dat geval kunt u gebruikmaken van onze klachtenregeling. Deze beschrijft hoe klachten kunnen worden gemeld en op welke manier ze worden afgehandeld.
We onderscheiden klachten die binnen de school opgelost kunnen worden en klachten die meer begeleiding of een officiële procedure vereisen. Hieronder leest u hoe u stap voor stap kunt handelen:
-
Bespreek uw klacht eerst met de betrokkene (bijvoorbeeld de leerkracht) en probeer samen tot een oplossing te komen.
-
Komt u er samen niet uit? Neem dan contact op met de directeur. Ook dan wordt gekeken of het probleem in goed overleg opgelost kan worden.
-
Wanneer dit niet lukt, kunt u terecht bij onze contactpersonen:
-
Mevr. E. van der Meer – 0522-799199 – [email protected]
-
Mevr. Janet van Wijk – 0522-799199 – [email protected]
Zij kunnen u eventueel doorverwijzen naar de vertrouwenspersoon van Stichting KindPunt:
-
Mevr. Sylvia Palyama, Allee 1J, 7942 XZ Meppel
E-mail: [email protected]
-
-
Blijft een oplossing uit, dan kunt u uw klacht indienen bij de:
Landelijke Klachtencommissie voor het Christelijk Onderwijs
Stichting Geschillencommissies Bijzonder Onderwijs
Postbus 394, 3440 AJ Woerden
T: 070 – 3861697 | E: [email protected] | www.gcbo.nl -
In geval van ernstige situaties, zoals seksuele intimidatie, misbruik of fysiek/psychisch geweld, kunt u direct contact opnemen met het meldpunt vertrouwensinspecteurs via 0900 – 111 3 111 (lokaal tarief).