Klachtenregeling en klachtenprocedure
Scholen zijn verplicht om een klachtenregeling te hebben. Dit is een officieel document over het indienen en afhandelen van ernstige klachten, die te maken hebben met de school.
Het Kompas is een school die veel waarde hecht aan een goede communicatie tussen ouders, leerlingen en leerkrachten. Wij zien klachten als een mogelijkheid tot verbetering. Voor de goede gang van zaken wijzen wij u toch op de te nemen stappen:
- Stap 1: Ga in eerste instantie met uw klacht naar degene die de klacht aangaat (bijv. de betrokken leerkracht) en probeer samen een oplossing te vinden.
- Stap 2: Indien u er samen niet uitkomt of wanneer stap 1 onbevredigend is verlopen, neem dan contact op met de directie. Ook in deze fase wordt getracht onderling een oplossing te vinden.
|
||
Dhr. Martin Weegenaar | Mevr. Milou Bakker | Dhr. Jan Pinxterhuis |
[email protected], telefoonnummer 0522-799199
- Stap 3: Wanneer in stap 2 geen oplossing wordt gevonden, neemt u contact op met de contactpersonen van de school:
Mevr. Jannet van Wijk tel: 0522-799199 Bovenbouw (gr. 5 t/m 8) |
Mevr.Annemarie Koster tel: 0522799199 Onderbouw (gr.1 t/m 4)
|
|
|
- Stap 4: Indien nodig wordt u verwezen naar de vertrouwenspersoon binnen onze Stichting: Mevr. Sylvia Palyama, Allee 1J, 7942 XZ Meppel.
E-mail: [email protected]. - Stap 5: Als blijkt dat u als ouders samen met de school en de vertrouwenspersoon er niet uitkomt, dan is er sprake van een ernstig conflict. Uw klacht kan dan officieel worden gemeld bij de Landelijke Klachtencommissie voor het Christelijk Onderwijs,
Postbus 82324, 2508 EH Den Haag, Tel: 070 386 16 97
Internet: www.geschillencommissiesbijzonderonderwijs.nl/
E-mail: [email protected]
Bijlages:
Bijlage 1: Algemene klachtenprocedure van onze stichting.
Bijlage 2: Reglement van instelling en het huishoudelijk reglement van de Landelijke Klachtencommissie.