Klachtenregeling en klachtenprocedure

 

Scholen zijn verplicht om een klachtenrege­ling te hebben. Dit is een officieel document over het indienen en afhandelen van ern­stige klachten, die te maken hebben met de school.

Het Kompas is een school die veel waarde hecht aan een goede communicatie tussen ouders, leerlingen en leerkrachten. Wij zien klachten als een mogelijkheid tot verbetering. Voor de goede gang van zaken wijzen wij u toch op de te nemen stap­pen:

  • Stap 1: Ga in eerste instantie met uw klacht naar degene die de klacht aangaat (bijv. de betrokken leerkracht) en pro­beer samen een oplossing te vinden.
  • Stap 2: Indien u er samen niet uitkomt of wan­neer stap 1 onbevredigend is verlopen, neem dan contact op met de directie. Ook in deze fase wordt getracht onder­ling een oplossing te vinden.
Afbeelding met persoon, person, kostuum, brilAutomatisch gegenereerde beschrijving Afbeelding met persoon, vrouw

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met persoon, person, binnen

Automatisch gegenereerde beschrijving


 

 

 

Dhr. Martin Weegenaar Mevr. Milou Bakker  Dhr. Jan Pinxterhuis

        [email protected], telefoonnummer 0522-799199                   

  • Stap 3: Wanneer in stap 2 geen oplossing wordt gevonden, neemt u contact op met de contactpersonen van de school:

 

Afbeelding met persoon, vrouwAutomatisch gegenereerde beschrijving Afbeelding met persoon, vrouw

Automatisch gegenereerde beschrijving

Mevr. Jannet van Wijk

[email protected]   

tel: 0522-799199      

Bovenbouw (gr. 5 t/m 8)    

 

Mevr.Annemarie Koster

[email protected]

tel: 0522799199

Onderbouw (gr.1 t/m 4)

 

 

                                                                                              

 

 

 

  • Stap 4: Indien nodig wordt u verwe­zen naar de vertrouwenspersoon binnen onze Stichting: Mevr. Sylvia Palyama, Allee 1J, 7942 XZ  Meppel.
    E-mail: [email protected].
  • Stap 5: Als blijkt dat u als ouders samen met de school en de vertrouwenspersoon er niet uitkomt, dan is er sprake van een ernstig conflict. Uw klacht kan dan offi­cieel worden gemeld bij de Landelijke Klachtencommissie voor het Christelijk Onderwijs,
    Postbus 82324, 2508 EH Den Haag, Tel: 070 386 16 97
    Internet: www.geschillencommissiesbijzonderonderwijs.nl/
    E-mail: [email protected]

 

Bijlages:
Bijlage 1: Algemene klachtenprocedure van onze stichting.
Bijlage 2: Reglement van instelling en het huishou­delijk reglement van de Lande­lijke Klachtencommissie.